Week 28 - Reisverslag uit Olhão, Portugal van Sofie Vincken - WaarBenJij.nu Week 28 - Reisverslag uit Olhão, Portugal van Sofie Vincken - WaarBenJij.nu

Week 28

Door: Sofie

Blijf op de hoogte en volg Sofie

15 April 2013 | Portugal, Olhão

Hello sunshines,

Ja hoor de zomer is hier eindelijk vollebak gestart! We zitten nu rond de 24, maar volgens de weersvoorspellingen gaan we snel aan de 30 graden zitten.
Maandag, dinsdag en woensdag wat gewerkt en tijd doorgebracht met ons Pools bezoek. De Venezolaanse vriend heeft ook heerlijk voor ons gekookt: Arepas yummieee.
Maar al die dagen was ik eigenlijk al aan het uitkijken naar de komst van mijn lieve vriendinnetjes.
Donderdagmorgen ging de wekker om half 7. Treintje naar Faro genomen en van daaruit naar de luchthaven gegaan. En rond 9u zag ik mijn meisjes komen aanlopen. Toen taxietje naar Albufeira genomen en wat waren we verrast door ons mooie appartementje. We kregen er zelfs zomaar zeezicht bij. Dat viel dus heel goed mee. Het zonnetje kwam nog niet helemaal door, maar dat hield ons niet tegen om ons eerste terrasje al te doen. Namiddag zijn we dan naar het centrum gegaan en daar ook genoten op de terrasjes en ‘s avonds hebben we het rustig aan gedaan. We zijn in een typisch Portugees restaurantje gaan eten, waar we verse vis voorgeschoteld kregen. En de kokkin was wel grappig: ze was de hele tijd met de vis naar ons aan het zwaaien, om maar te tonen dat we verse vis kregen. Kekky was, as usual, de pechvogel, want hare zat vol graten hihi. De volgende dag kwam de zon door en zijn we ’s morgens terrasje gaan doen aan de zee. Mooi uitzichtje, koffietje, vers fruitsapje en geweldig gezelschap: Wat moet een mens meer hebben! ’S Middags weer naar het centrum gegaan. ’S Avonds opnieuw lekker gaan eten. Kekky dacht weer de pechvogel te zijn, want ze kreeg frieten in plaats van aardappelen, maar toen ze haar gamba kebab zag, werd dat meteen goed gemaakt. Ze had nog nooit zo iets lekkers gegeten… Daarna werd het tijd om het nachtleven in te duiken. Het was een super leuke avond, en sommigen onder ons hadden natuurlijk wat te diep in het glas gekeken. De volgende morgen was natuurlijk wat minder voor hen, want om 8u ging de wekker. Jawel, ons tripje naar mijn woonplaats Olhão stond op ons te wachten. Nadat Kekky een spectaculaire val had gemaakt, zaten we snel op de bus. Voor we het wisten, waren we al in Olhão en moest Miepie wakker gemaakt worden, want ze lag al snel te knorren.
Ohja daarvoor had ik ook mijn maandelijks envelopje opengemaakt samen met hen. Zoals elke maand zijn de meiden origineel en deze maand zat er een heeeeeeeeeel droge late aprilgrap in haha. We zijn in Olhão naar de markt geweest, daarna Ginvile gaan bezoeken in het appartementje en daarna terug gaan terrassen. Ik ben blij dat ik ze een stukje heb kunnen tonen van Olhão en het was een leuke namiddag. Daarna terug naar Albufeira gegaan, weer lekker gaan eten en stapje gaan zetten. De voetjes begonnen wel pijn te doen, vooral die van Nadinos ooocharm. Maar met Campie aan de arm heeft ze het overleefd. Zondagmorgen kwamen we allemaal wat moeilijk uit bed, maar we hebben ons toch sterk gemaakt. ’S Morgens hebben we wat op het strand vertoefd en dat was heerlijk. Het voelde echt warm aan en toen ik daar zat, realiseerde ik mij dat ik eigenlijk toch met mijn kontje in de boter ben gevallen om in de Algarve voor een jaar te wonen. De dag zelf zat ik wel al een beetje met het afscheid in mijn hoofd en ja toen ik afscheid moest nemen rond de avond, konden we de traantjes toch niet echt tegenhouden. We hebben wel echt een leuke tijd gehad en ik ga hen weer heel erg missen. Mijn meisjes zijn gewoon de liefste, beste, … die er bestaan!! Aan hen weet ik echt wat ik heb en hun steun doet enorm veel. Dankuuuuuuu voor de leuke tijd meiden!
Toen ik met mijn tranen op de bus stond te wachten, heeft een gek Brits koppel mij wel weer goed doen lachen. Ik stond te wachten en ineens komt een man mij vragen wat ik aan het doen was en hij begon een bus te imiteren. Iets later kwam zijn vriendin, of weet ik veel wat het was, aangelopen. Ze gaf hem een klap, gooide haar rugzak op de grond en begon te schreeuwen dat hij haar bedroog met mij. Gelukkig kwam mijn bus aan en kon ik daar weg. Ja, ze waren 40 ofzo, maar blijkbaar zaten ze al in hun midlife crisis.
Gisteren als een blok in slaap gevallen. Nu 2 daagjes rustig aan doen en dan staat Lissabon voor de deur.

Kuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuusjes


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Olhão

Sofie in Portugal

11 maanden Europees vrijwilligerswerk in Portugal

Recente Reisverslagen:

03 Juli 2013

week 39

26 Juni 2013

Week 38

17 Juni 2013

Week 37

12 Juni 2013

Week 36

12 Juni 2013

Week 36
Sofie

11 maanden Europees vrijwilligerswerk in Portugal

Actief sinds 24 Sept. 2012
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 12654

Voorgaande reizen:

30 September 2012 - 31 Augustus 2013

Sofie in Portugal

Landen bezocht: