Week 29 - Reisverslag uit Olhão, Portugal van Sofie Vincken - WaarBenJij.nu Week 29 - Reisverslag uit Olhão, Portugal van Sofie Vincken - WaarBenJij.nu

Week 29

Door: Sofie

Blijf op de hoogte en volg Sofie

22 April 2013 | Portugal, Olhão

Boa tarde,

Maandag en dinsdag genoten van het zonnetje en niet veel speciaals verricht. Woensdag zouden we normaal naar Lissabon gaan, maar dinsdag kregen we te horen dat we verschoven zijn naar een volgende groep (zal waarschijnlijk mei worden dan). Portugezen kunnen toch zo goed organiseren. Daarom is het hier zoooooo moeilijk om iets te plannen.

Maar oké, het is al lekker heet hier, dus we wilden toch iets leuks gaan doen. We wilden graag naar Tavira gaan en vooral naar het eiland van Tavira. We besloten het nog een keertje op een hitchhike te gooien, wat blijkbaar toch wel populair is onder de buitenlandse jongeren die in Portugal rondreizen. We waren 10 minuutjes aan het wachten en ja hoor, daar kwam onze vriend Eric (een bekende). Hij heeft ons tot Tavira gebracht en door hem begon onze dag dus zeer goed. In Tavira de boot tot het eiland genomen. Erg mooi daar: groter dan ik verwachtte, erg mooi door de vele lounge zetels die ze geplaatst hadden, helder water, fijn briesje,… Rond de middag hebben we de boot teruggenomen en zijn we naar het centrum van Tavira gegaan. Daar hebben we wat gegeten en rondgewandeld. Het zat al vol toeristen, maar wel erg gezellig. We dachten de trein terug te nemen, maar wilden toch eerst even weer een liftje proberen. En ja hoor, typisch Portugese oude rammelkar stopte en zo waren we na een half uurtje terug in Olhão. Natuurlijk moest er die dag ook nog gewerkt worden en we waren maar een beetje te laat a la Portugese stijl.

Donderdagmorgen hebben Gin en ik grote kuis gehouden en wat lekkere dingen gemaakt: O.a Belgische wafeltjes. Waaaant ’s avonds zijn 2 Lithouwse vriendinnen van Gin aankomen en ’s avonds hadden we samen met hen en Portugese vrienden van ons een etentje thuis. De volgende dag zijn we ’s morgens naar het strand gegaan en hoooouw hier is het eerder normaal om monikini te lopen, dan met bovenstuk. Maar ik ben zoooooooooooo verlegen haha. ’s Avonds hebben we een etentje gehad in Moju en de volgende dag ging de wekker al erg vroeg. We zijn naar de markt geweest zoals elke zaterdag en daarna begon onze trip naar Albufeira/Olhos D’ Água. We hebben het dit keer anders gedaan en het weer op een hitchhike gegooid. En jawel, super leuke mensen die ons oppikten (we checken natuurlijk wie stopt en wat ons niet aanstaat, laten we weer gaan). En mamie en papie: denk nu niet dat ik dat heeeeeel veel doe. Maar het was het proberen waard:). Die middag hebben we lekker op het strand gelegen in Albufeira en rond de late middag zijn we naar Olhos D’Água gegaan en hebben we daar genoten van de mooie zonsondergang. Daar hebben we gewacht op een (Portugese) vriendin van 1 van de Lithouwse meisjes, want bij haar zouden we blijven slapen. ’S Avonds zijn we samen met haar en haar collega’s van het werk gaan uiteten, het was een soort afscheidsfeestje voor haar, want ze verhuist volgende maand naar België. Heel grappig was dat ze zingen aan tafel. En zoveel Portugese meisjes kunnen ontzettend mooi zingen. Dat Portugees meisje werkt als verpleegster en werkt gemiddeld 15u/dag en verdient echt niet goed. Dus de stap naar België is niet zo gek. Na het etentje zijn we stapje gaan zetten in Albufeira. Na een paar uurtjes slaap hebben we uitgebreid ontbijt en toen zijn we naar het strand van Olhos d’ Água vertrokken en van daaruit gewandeld naar Vilamoura. S’ avonds terug naar Olhão gekomen en als een blok in slaap gevallen. En deze morgen hebben we de boot genomen naar Farol en hebben we daar weer lekker gezond. En nu moet ik werken:)

Zonnige kusjes

• 04 Mei 2013 - 21:27

Nonkske En Tanteke:

Hi Sofie,

Ik denk dat we je niet meer gaan herkennen als je terug thuis zal komen, dan gaan we een negerinneke in de familie hebben, met al die zon daar :-)!
    Het verjaardagsfeestje van nonk Rudi was fijn, maar we hebben je toch gemist.
    Geniet er nog van, en af en toe ook nog een beetje werken hé :-)!
    Dikke knuffels van nonkske en tanteke en pootje van Caro