Week 27 - Reisverslag uit Olhão, Portugal van Sofie Vincken - WaarBenJij.nu Week 27 - Reisverslag uit Olhão, Portugal van Sofie Vincken - WaarBenJij.nu

Week 27

Door: Sofie

Blijf op de hoogte en volg Sofie

08 April 2013 | Portugal, Olhão

Boa tarde,

Eindelijk zijn we hier van de regen af en hopelijk blijft het zo, want het zonnetje doet zoooooooo goed.
Wel, hoe zag de voorbije week eruit? Joris en ik zijn woensdag naar Lagos geweest. Daar hebben we Ponte da Piedade bezocht (een mix van rotsen en kleine mooie strandjes) en voor de rest veel rondgewandeld, lekker gegeten,… en ja hoor het weer was goed genoeg om op het strand te liggen en er waren een paar bikini’s te bespeuren.
De week is (helaas) omgevlogen, maar we hebben een hele fijne week samen gehad. Joris is ook regelmatig een pintje gaan pakken en jawel meneer hangt al op met foto in één van de populairste kroegen van Olhão. De uitbater van daar vroeg regelmatig waar is die Belg, wanneer komt die weer... En hij was best aangedaan toen Joris hem een foto ging geven van zichzelf, Joris en Eric (een Nederlandse vriend).
Zaterdagmorgen is Joris dan vertrokken en ‘s middags ben ik gaan werken om mijn gedachten een beetje te verzetten.

Gisterenavond is een Poolse aangekomen met haar vriend. Haar heb ik leren kennen in Lissabon, want zij doet ook EVS. Helaas is haar project niet verlopen zoals gepland en na haar bezoek hier vertrekt ze al terug naar huis (ze zou normaal tot september moeten blijven).
En ooh zo lief: Haar vriend is afkomstig uit Venezuela en hier vanaf mijn appartement zijn dagelijks veel ooievaars te zien die zich dan nestelen op de palmbomen waarvan de bladeren weg zijn. En ineens zag hij die ooievaars en die is daar zeker een uur naar blijven kijken en hij was zo gefascineerd erdoor. Dat was voor hem zo speciaal. Ik vond dat echt wel interessant om te zien dat iemand zo blij kan worden door het zien van een bepaalde vogel, wat voor mij weinig voorstelt. Het enige minpunt aan hem, ofja ik weet niet of ik het echt minpunt kan noemen, is dat hij weigerde om Amerikaans Engels te praten. Het heeft te maken met de Verenigde Staten, dat blijkbaar niet zo klikt. Dusja zijn vriendin moest de hele tijd vertalen voor mij. Cultuurverschilletjes ben ik hier toch al wel veel tegengekomen door al die bezoekers:)

Ginvile komt deze avond terug van een tripje Marokko met haar vriend. Er volgen dan een paar daagjes werken voor ons, maar donderdag ben ik alweer van de goeie waaaaaaant mijn vriendinnetjes komen mij voor een paar daagjes een bezoekje brengen en daar neem ik natuurlijk graag een paar daagjes vrij voor. We zullen een paar daagjes verblijven in het toeristische Albufeira..
Een paar dagen later ga ik voor 2 dagen met Ginvile naar Lissabon voor de mid-term training van EVS en wanneer we terugkomen, gaan we bezoek krijgen van 2 vriendinnen van Ginvile.
Er wacht dus een leuke tijd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Olhão

Sofie in Portugal

11 maanden Europees vrijwilligerswerk in Portugal

Recente Reisverslagen:

03 Juli 2013

week 39

26 Juni 2013

Week 38

17 Juni 2013

Week 37

12 Juni 2013

Week 36

12 Juni 2013

Week 36
Sofie

11 maanden Europees vrijwilligerswerk in Portugal

Actief sinds 24 Sept. 2012
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 12665

Voorgaande reizen:

30 September 2012 - 31 Augustus 2013

Sofie in Portugal

Landen bezocht: