Week 25 - Reisverslag uit Olhão, Portugal van Sofie Vincken - WaarBenJij.nu Week 25 - Reisverslag uit Olhão, Portugal van Sofie Vincken - WaarBenJij.nu

Week 25

Door: Sofie

Blijf op de hoogte en volg Sofie

25 Maart 2013 | Portugal, Olhão


Boa tarde,

De week is alweer omgevlogen...
Het is al paasvakantie hier in Portugal. Dus dat betekent veel kindjes.. En ja hoor, ze hebben een speelpartner in mij gevonden. Ik kom aan op het werk en dan komen ze al aanlopen om met de bal te gaan spelen. Toch is het vrij moeilijk om ze te laten luisteren en ik sta er vaak van versteld wat voor scheldwoorden de kleintjes hier al gebruiken…

Euhm woensdag zijn we met enkele jongeren naar de universiteit geweest. Daar was een soort van infosessie speciaal voor hen. De bedoeling was om hen te overtuigen van het nut om te studeren. En dat het ook mogelijk is voor jongeren uit kansarme gezinnen. Er kwamen van die universiteit ook enkele (kansarme) jongeren aan het woord, die vertelden over hun ervaring en wat zij als kind meegemaakt hebben,…En ik zag dat het de jongeren van Moju wel wist te raken.
Vrijdagavond heb ik een Belgische avond gehouden in Moju en verteld over onze cultuur. Het was gezellig en de chocolade vonden ze natuurlijk heerlijk. Ik had wel te veel wafels gemaakt, maar die zijn we de volgende dag aan de daklozen gaan geven en ooh toen we daar in de buurt liepen is Gin bijna flauwgevallen. Hier in de buurt zijn dus veel straathonden, maar die beestjes doen niks. Maar in een straat kwam er ineens een hond uit het niets en die begon enorm lelijk te doen en het leek alsof hij ging bijten. En Gin heeft echt heel erg bang voor honden omdat vroeger in het bos iets met een Rottweiler gebeurd is. Maar ja dus veel straathonden hier en graatmager. Verder over mijn presentatie: Ze vonden het vooral grappig dat wij huizen versieren met speciale gelegenheden zoals 18e verjaardag. Toen ik aan het vertellen was, realiseerde ik mij dat wij eigenlijk toch een hoop leuke dingen hebben in België en zoals ik eerder al zei: in het buitenland verblijven, geeft mij een andere kijk op mijn eigen land en doet mij kleine dingen meer waarderen. Na deze Belgische avond zijn we nog naar een concertje geweest en zo was het al weer snel zaterdagmorgen.
Zondag is een couchsurfer aangekomen, afkomstig uit El Salvador, maar hij woont in Zweden en werkt daar voor de ambassade. Weer een hele leuke tijd gehad en overheerlijk gegeten, veel gelachen en boeiende verhalen gehoord over El Salvador.

De laatste weken merk ik heel goed aan mijzelf hoeveel ik al geleerd heb om te relativeren en verder te gaan en dat heb ik echt wel van de mensen hier geleerd. Want wat er ook gebeurd hier, in mijn ogen verliezen de mensen hun glimlach hier niet !

Ik wil mijn lieve papa hier ook al een gelukkige verjaardag wensen. Ik weet het papsie, paar dagen te vroeg, maar dan ben ik zeker de eerste:). Ik wens je een hele fijne verjaardag. Je envelopje heb ik vandaag op de post gedaan, dus ik hoop dat het een beetje optijd aankomt.

Deze week mag van mij omvliegen, waaaaant daarna krijg ik weer hoogbezoek :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Olhão

Sofie in Portugal

11 maanden Europees vrijwilligerswerk in Portugal

Recente Reisverslagen:

03 Juli 2013

week 39

26 Juni 2013

Week 38

17 Juni 2013

Week 37

12 Juni 2013

Week 36

12 Juni 2013

Week 36
Sofie

11 maanden Europees vrijwilligerswerk in Portugal

Actief sinds 24 Sept. 2012
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 12661

Voorgaande reizen:

30 September 2012 - 31 Augustus 2013

Sofie in Portugal

Landen bezocht: