Week 24 - Reisverslag uit Olhão, Portugal van Sofie Vincken - WaarBenJij.nu Week 24 - Reisverslag uit Olhão, Portugal van Sofie Vincken - WaarBenJij.nu

Week 24

Door: Sofie

Blijf op de hoogte en volg Sofie

18 Maart 2013 | Portugal, Olhão

Heeelloooo,

Duuuusss, waar waren we gebleven...
Maandag en dinsdag niet veel speciaals gedaan en gewoon gewerkt. Ohja maandag wou ik naar de post gaan, en dat was weer een hel. Ik weet niet wat de Portugezen zo geweldig aan de post vinden, maar daar is het zo druk altijd en als ik de wachtrij al zie… en dat gaat daar natuurlijk heel traag vooruit met hun gebebbel de hele tijd.
Woensdagvoormiddag in het moestuintje gewerkt. Lekker dabbe in de wormen. Ohja dat vinden ze hier zo sjik hoe wij Belgen wooooorm uitspreken. Ik moet dat hier nu vaak aanhoren.

Donderdagavond naar kotfeestje van Erasmusstudenten geweest en daarna stapje gezet in Faro. Het was een hele goeie avond en de tijd vloog om. Helaas moesten we de volgende morgen al om half 9 de bus naar Sevilla nemen, dus zijn we maar niet gaan slapen.

Sevilla ligt hier niet zo ver vandaan: 3urkes met de bus. Het leek alsof ik maar een half uur in de bus gezeten had, want kon mijn ogen niet openhouden. Eenmaal aangekomen was ik al boos op mezelf dat ik geen korte broek had meegenomen, maar okeee 25 graden had ik die dag niet verwacht. We zijn toen onze spullen gaan afzetten de in jeugdherberg (The living roof’: super hostel, midden in het centrum, met een mooi uitzicht). En toen toch tot een uur of 9 gewandeld en toch nog vrij veel gezien die dag.
De volgende morgen ging de wekker al om 6u, want Gin moest het vliegtuig naar Valencia nemen om haar vriendje te bezoeken. En we hadden alle 2 niet veel geslapen, want we sliepen met 8 op een kamer en hadden ene snurker en een koppel die het niet echt stil konden houden.
Rond 9u ben ik de stad ingedoken en heb ik eigenlijk de hele dag op mezelf getravelled. Vond ik eigenlijk ook wel eens leuk, op mijn eigen ritme, doen wat ik wil. Alleen veel verloren gelopen natuurlijk. Pff kaartlezen, toch niet voor mij weggelegd denk ik. Ik weet zelfs meestal niet aan welk uiteinde van de straat ik sta? Is dat normaal haha?
’S Avonds ben ik dan Flamenco gaan kijken en lekkere tapas gegeten. Zondagmorgen in de hostel vertrokken en tapas gaan eten met Spanjaarden die ik daar had leren kennen. En die kenden de goeie plekjes natuurlijk. En in de late middag heb ik dan de bus moeten terugnemen naar Portugal. Grappig om te zien dat de Belgen en Nederlanders die bij mij op de bus zaten, ruim op tijd waren voor de bus en de Portugezen kwamen natuurlijk pas op het gemakje aangelopen toen de bus al wou vertrekken. Dat zal ik toch nooit gewend worden overal te laat komen. Maar hoe dan ook, Sevilla zal mij zeker en vast nog terugzien!
Die stad was echt wel de moeite: geweldige gebouwen, mooie parken (veel lopers en vooral nu in deze periode, want in Spanje en Portugal begint operation bikini natuurlijk en iedereen wilt een strak lijfje), vriendelijke mensen, leuk om te shoppen, lekker eten, niet te duur, lekker druk en echt een energieke stad…
Natuurlijk heb ik nu wel heeel pijnlijke voeten.

Vandaag wou ik op het gemakje wat gaan wandelen in het zonnetje, maar al snel kwam ik wat vriendjes tegen en die waren uitgebreid aan het lunchen, ofja uitgebreid lunchen betekent hier bifanas eten en biertjes drinken. Beetje dizzy ben ik daarna gaan werken en zijn we met de kinderen een koekjesfabriek gaan bezoeken. Daarna buiten met the kids gevoetbald en spelletjes gespeeld en nu zit ik hier in mijn bedje deze blog te schrijven.

En ja, ik ben al halfway. Ik weet eigenlijk niet of ik daar blij om moet zijn of niet? Heb toch wel een mix van gevoelens. Van de ene kant ben ik weer korter bij het moment dat ik iedereen teruzie en er zijn natuurlijk veel mensen en dingen in België die ik enorm mis. Maar toch steekt het een beetje in mijn hartje als ik denk aan de dag dat ik hier moet vertrekken..

See you next week :)

  • 19 Maart 2013 - 09:09

    Christel:

    Hey Sofie, leuk om je verslagje weer te lezen, en zo te zien gaat het je er heel goed! Houden zo :) Wij staan voor de Pasen, lekkere eitjes en mishcn als het meezit, ook nog mooi weer (hihi). Trouwens, kennen ze bij jullie Paaseitjes? Of hoe vieren jullie dat daar? Geniet er nog van, en denk maar niet te veel aan het feit dat je al in de helft zit, de tijd vliegt, zorg dat je mooie herinneringen hebt en houdt!!!
    Vele bakkersknuffels van ons allemaal XXX

  • 24 Maart 2013 - 20:32

    Nonkske En Tanteke:

    Hi Sofie!
    Wat leuk je blog weer eens te lezen, je doet het daar super goed zeg! Veel nieuws uit belgenlandje hebben we niet, maar geen nieuws is altijd goed nieuws nietwaar?
    We wensen jou alvast een leuk paasweekend en geniet verder van het mooie voorjaarsweertje daar! :-)

    Dikke kussen en knuffels van nonk Rudi en tante Nancy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Olhão

Sofie in Portugal

11 maanden Europees vrijwilligerswerk in Portugal

Recente Reisverslagen:

03 Juli 2013

week 39

26 Juni 2013

Week 38

17 Juni 2013

Week 37

12 Juni 2013

Week 36

12 Juni 2013

Week 36
Sofie

11 maanden Europees vrijwilligerswerk in Portugal

Actief sinds 24 Sept. 2012
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 12655

Voorgaande reizen:

30 September 2012 - 31 Augustus 2013

Sofie in Portugal

Landen bezocht: