Week 17 - Reisverslag uit Olhão, Portugal van Sofie Vincken - WaarBenJij.nu Week 17 - Reisverslag uit Olhão, Portugal van Sofie Vincken - WaarBenJij.nu

Week 17

Door: Sofie

Blijf op de hoogte en volg Sofie

28 Januari 2013 | Portugal, Olhão

You can’t have sunshine without a little bit of rain

Deze keer geen treurig tekstje. Deze week heb ik me een pak beter gevoeld. In tegenstelling tot sommige anderen, want 2 vrijwilligers die ik heb leren kennen, hebben opgegeven en gaan naar huis.

Op het werk was er meer te doen. We hebben toneellessen gehad met de kinderen en nog goed doorgewerkt aan het project. Ook zijn er nu een pak meer kinderen in de organisatie, waarschijnlijk omdat het werkteam vernieuwd is en omdat de activiteiten wat veranderd zijn. Donderdagavond ook naar een concertje gaan kijken. Ik was ook heel blij met de terugkomst van Gini. En ze heeft goed aan mij gedacht, want ik heb een prachtige ketting van barnsteen (amber) gekregen. Donderdag heb ik ook wer ene goeie stunt uitgehaald. Altijd als ik mijn pc oplader instak, dan kwam er altijd een elektrisch schokje. En ik altijd: wat ene prul elektriciteit is dat hier in Portugal. Dus donderdag vroeg ik in Moju aan Gin om mijn pc op te laden en ineens boem, elektriciteit viel uit in heel het gebouw. En ik: Ja dat is hier altijd in het gebouw. Maar wat bleek, mijn bescherming van de oplader was heeeel erg kapot. Yesss domme belg!!!
Vrijdag door de dag vooral opgeruimd in de nieuwe locatie waar we vanaf volgende maand ook een paar dagen per week mogen werken. Zo te zien is het een erg arme buurt met veel drugsproblemen. S'avonds hadden we een voorstelling van MOJU met een overzicht van het voorbije jaar en de agenda voor 2013. Oh en in augustus hebben ze een afscheidsfeestje voor ons gepland en toen dat verscheen op het scherm begon de hele zaal voor ons te klappen en kwamen er lieve woordjes van de directeur, dat deed echt enorm deugd en we voelen ons echt gewaardeerd en part of the family;). Daarna zijn we opstap gegaan. En s’morgens voor de eerste keer gaan eten in ‘Lots’. Ik had er al een paar keer iets van gehoord dat het een plaats is waar de meest marginale vissermannen s’morgens om 5u gaan eten. Dus wij naar daar met de Mojugroep. Ik heb mij de ogen uitgekeken, wat een MARGI gedoe. Maar heel erg grappig om te zien.
Zaterdagmorgen ondanks een zware nacht, toch vroeg opgestaan om te gaan fietsen, want het weer was zo goed en het zou zonde zijn van het zonnetje. Zaterdagavond ook nog Braziliaans gaan eten, vond ik enorm lekker. Daarna naar Faro geweest, het was best wel druk, want de examens beginnen te eindigen.
Zondag regende het dan weer, dus gewoon thuis gebleven en s’avonds eentje gaan drinken.

Carnaval komt er bijna aan, en ook hier blijkt dat een groot feest te zijn. Dus deze week gaan we onze pakjes voorbereiden en in de organisatie zullen we ook samen met de kinderen vanalles maken. Aan de filmpjes die ik gezien heb, merk ik wel dat het meer a la Rio de Janeiro is en vooral commerciële muziek dat gedraaid wordt. Ma hoe dan ook, ik hoef tenminste geen carnaval te missen!
Dit weekend ga ik een weekendje couchsurfen in Portimao en de week daarna komt mijn Jorisje alweer, time flieeeeeeeeeeeeeeees!

Voor af te sluiten een paar weetjes over (Zuid)-Portugal:
-Ze rijden als gekken, maar stoppen altijd voor een zebrapad
-Ze maken nergens problemen van
-Collega’s geven elkaar elke dag 2 kussen
-Eten en drinken is het belangrijkste in hun leven
-Sagresbier is enorm lekker en goedkoop
-Het woord nee bestaat hier niet. Sofie: ‘Nee’ ik wil niet meer drinken, Portugezen: hup 2 pintjes voor mij.
-Mannen van alle leeftijden fluiten meisjes na alsof het katten zijn
-Hier schijnt bijna altijd de zon ( ik heb nog niets van winter gemerkt)
-Op Portugezen kun je rekenen
-Wc papier mag niet doorgespoeld worden, maar moet in een vuilbakje gegooid worden
-Ze houden niet van Spanje
-De meeste Portugese vrouwen zijn puur naturel (geen gekleurd haar, geen make-up,…)
-De meeste mannen zijn macho’s
-…

En.... special attention voor mijn lieve zussie Nadine: HAPPY BDAY;)

Seee you ! XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Olhão

Sofie in Portugal

11 maanden Europees vrijwilligerswerk in Portugal

Recente Reisverslagen:

03 Juli 2013

week 39

26 Juni 2013

Week 38

17 Juni 2013

Week 37

12 Juni 2013

Week 36

12 Juni 2013

Week 36
Sofie

11 maanden Europees vrijwilligerswerk in Portugal

Actief sinds 24 Sept. 2012
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 12652

Voorgaande reizen:

30 September 2012 - 31 Augustus 2013

Sofie in Portugal

Landen bezocht: