Week 16 - Reisverslag uit Olhão, Portugal van Sofie Vincken - WaarBenJij.nu Week 16 - Reisverslag uit Olhão, Portugal van Sofie Vincken - WaarBenJij.nu

Week 16

Door: Sofie

Blijf op de hoogte en volg Sofie

21 Januari 2013 | Portugal, Olhão

You never know how strong you are until being strong is the only option.

Mijn God wat een weekje. Deze week ben ik mezelf wel ff tegengekomen. Maar ik zal bij het begin beginnen;)
Ik heb geen idee meer van wat ik maandag gedaan heb. Dinsdagmorgen gezellig naar Faro geweest, en s’middags gewerkt. Woensdagmorgen is mijn kamergenoot voor een weekje naar Lithouwen vertrokken. Ik was echt heel blij voor haar omdat ze er ook heel hard naar uitgekeken had, maar ergens zag ik er ook tegenop om haar een week te missen, ook omdat ik mij niet zo goed voelde. Ik had besloten om die dag thuis aan het project te werken, ma awel ik heb mij die dag zo slecht gevoeld. Oke, ik had wel een dipje, maar ik had niet zien aankomen dat ik me zo slecht zou voelen. Het gevoel was zo raar, ik voelde mij zo alleen heimwee, .... Ook al is iedereen daar zo goed voor mij, ma op zo een moment, als buitenlander, voelde ik mij echt alleen! Gelukkig heb ik hier lieve mensen die om mij geven en ik slaap dan ook de hele week bij vrienden nu. Daar ben ik enorm blij om, ik ben niet gemaakt om alleen te zitten denk ik dan maar:D Dus wat ik heb ik geleerd: bij grote dipjes nooooooooit alleen thuis blijven zitten piekeren en mensen opzoeken! Ik begin me nu beter en beter te voelen en ik heb ingezien dat als ik mij slecht voel, ik het niet mag opkroppen, want dan wordt het alleen maar erger.

Toen ik nog een klein meisje was zei ik al: " Als ik later groot ben, dan ga ik een jaar naar het buitenland ". En nu is die droom eindelijk uitgekomen, dus ik was heel erg boos op mijzelf dat ik zo piekerde, want dit was toch wat ik altijd wilde doen? Dus gedaan ermee, de knop weer omdraaien:)

Voor de rest van de week ook nog vrij veel gewerkt door dat project en gezellig bij Martha en Erik geweest. De laatste dagen raasde er ook een storm over Portugal, dus het was het perfecte weer om gewoon lekker op de zetel neer te ploffen en filmpjes te kijken. Gelukkig viel de storm bij ons nog mee, want op andere plaatsen was er vrij veel schade.

Woensdag komt Gini terug en zij voelt zich net hetzelfde als mij als ik het zo hoor. Dus we hebben besloten dat het weer hoog tijd wordt om weer meer rond te reizen en te genieten in Portugal, want de laatste tijd is dat er niet van gekomen.
Hahaha wat ik wel beetje raar vond, toen die 2 vrienden van Ginvile aankwamen (jongen en meisje), die kusten elkaar allemaal op de mond toen ze elkaar zagen. En blijkbaar is het zo in Lithouwen dat wanneer ze iemand tegenkomen die ze goed kennen of als iemand jarig is, dan wordt er op de mond gekust. Wij Belgjes zijn dus preuts en heel erg kalm volgens hen. In Lithouwen gebruiken ze dan ook vaak de uitdrukking: " Ramus kaip belgas" (kalm als een Belg) :)

Volgende week ben ik weer met meeeeeeeeeeeeeeeeer!
Doeeeeeeeeeeei!

  • 21 Januari 2013 - 17:35

    Papa:


    Fijn je boeiend verhaal weer te lezen en denk er maar aan "na regen komt zonneschijn!"
    Hier in Belgie is het ook maar koud en sneeuw wat de klok slaat momenteel.Een dag de temperatuur van de Algarve hebben zou voor ons een groot feest zijn.Zo zie je dat niet alles vanzelfsprekend is.(gezondheid,humeur,vriendschap,werk enz....).
    PS!!!
    Ik kus mama al meer als 25 jaar op de Lithouwse manier :)

    Gr,mama en papa

  • 26 Januari 2013 - 14:05

    Nonke Eddy:

    Hallo,

    Wat een leuke verrassing je met nieuwjaar te zien.Heel leuk bedacht! Klopt inderdaad wat je schrijft. Als je in een dip zit moet je juist mensen opzoeken en niet zitten piekeren. En het vertellen zoals je nu doet. Toch maar genieten van je werk hoor. Voor je het weet is het voorbij. Het kan goed zijn dat je vandaag over een jaar al een tijdje ergens anders werkt en met heimwee terugdenkt aan de tijd van nu. En zoals papa schrijft . Hier in België is het op dit moment gewoon shit. Koud,sneeuw,en wind. Alleen in bed met de elektrische deken op maximale stand is het goed...ha ha.
    En maar goed dat ik niet in Litouwen woon want alle meisjes op de mond kussen zou ik niet overleven. Ik zou de hele dag niks anders doen.....
    Maar van mij krijg je een gewone hele dikke kus en knuffel en tot schrijfs

    Nonke Eddy en de rest.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Olhão

Sofie in Portugal

11 maanden Europees vrijwilligerswerk in Portugal

Recente Reisverslagen:

03 Juli 2013

week 39

26 Juni 2013

Week 38

17 Juni 2013

Week 37

12 Juni 2013

Week 36

12 Juni 2013

Week 36
Sofie

11 maanden Europees vrijwilligerswerk in Portugal

Actief sinds 24 Sept. 2012
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 12674

Voorgaande reizen:

30 September 2012 - 31 Augustus 2013

Sofie in Portugal

Landen bezocht: