Week 32 - Reisverslag uit Olhão, Portugal van Sofie Vincken - WaarBenJij.nu Week 32 - Reisverslag uit Olhão, Portugal van Sofie Vincken - WaarBenJij.nu

Week 32

Door: Sofie

Blijf op de hoogte en volg Sofie

13 Mei 2013 | Portugal, Olhão

Boa noite,

Deze week stond in het teken van ons klein rondreisje door Alentejo (regio boven Algarve). Maandag bezoek gekregen van Monika, een Lithouwse die EVS doet in Alentejo. Zij is ons, samen met haar vriend en haar zus, komen bezoeken. Dinsdag rond de late middag zijn we dan vertrokken naar Alentejo en daar waren we van plan om een paar dagen te verblijven. We hadden een slaapplaats aangeboden gekregen in de plaats waar zij verblijft. En dat was dus iets speciaals. We kwamen aan in de late avond, dus ik kon niet veel zien, maar toen ik het licht aandeed in het ‘huis’ werd alles duidelijk. De huisjes waren gemaakt van koeienstront (ook wel clay houses genoemd). Opzich gaf dat veel warmte en het gaf geen enkele geur meer. In het huisje lagen een paar matrassen, een zetel en een muggennet. We zijn meteen gaan slapen, want het was een lange dag. Die nacht eigenlijk niet zo goed geslapen, want de muggen bleven aanvallen haha. Ik kwam ’s morgens buiten en toen zag ik pas de echte realiteit. Dus ik ging een douche opzoeken. GELUKKIG had ik mijn slippers aan en die heb ik ook aangehouden in de douche. Het stoorde mij niet dat het gewoon heel basic was, maar de hele omgeving (badkamer, keuken, tuin, …) was gewoon smerig: de katten aten uit de pannen zoals in boer Charel, het gras was al eeuwigheden niet afgedaan, het lag vol stront van vele honden en katten die er rondliepen, in alle kamers hopen stof,…
Na enkele minder leuke dingen die ik dus ervaren heb daar, was er ook veel vrolijkheid. De mooie natuur en oase van rust, maakte heel veel goed en we hebben dan ook echt 4 dagen genoten. De mensen die daar leefden, hadden verschillende nationaliteiten en leefden eigenlijk weg van de buitenwereld. Alles verliep volgens het ritme van de natuur. Er verbleven ook 2 jongeren die vanuit hun land naar daar werden gestuurd voor een paar jaar omdat ze enorm problematisch waren in hun land.
De volgende morgen kon ik alles wat meer appreciëren, wakker worden van geitenbellen en in rust, geen gejaag,… We hebben ook amper op een klok gekeken tijdens die dagen.
En wat wel grappig was, was dat er op een hoorn geblazen werd als het eten klaar was (iedereen at samen uit de grote pot).
We hebben die dagen veel gewandeld, Yoga gedaan, gewerkt om ons verblijf te compenseren, …
Vrijdag zijn we dan naar huis vertrokken en ben nog nooit zo blij geweest om een douche te nemen. Beetje gerust en ’s avonds naar studentenfestivalletje geweest, wat enoooooorm goed was en 1 van de beste feestjes die ik ooit gehad heb. Ook weer een hilarisch momentje gehad: Ineens neemt een onbekend meisje mij vast en zegt draai u met uw rug, dus een paar meisjes deden hetzelfde zodat we een kring kregen en dat meisje gaat in het midden staan en begint op haar dooie gemak een piske en kakske te maken en de andere meisjes vonden dat normaal.
En we hebben nieuwe 5 euro briefjes? Ik dacht dat het monopoliegeld was ( ik volg geen actualiteit hier).

Ik wil ook via deze weg mama nog een heleeeeeeeee fijne Moederdag wensen!!!

With loveeeeeeeeeeeee

  • 13 Mei 2013 - 21:29

    Mama En Papa:

    Jaja Sofietje,ik had er geen euro op gewed voor je vertrek verleden jaar dat ik zo een verhaal zou lezen in wk32.En thuis in de reisbrochures maar de mooiste hotellekes uitzoeken.Maar je ziet dat de natuur ,vriendelijke mensen en eenvoud veel compenseert.groetjes , mama en papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Olhão

Sofie in Portugal

11 maanden Europees vrijwilligerswerk in Portugal

Recente Reisverslagen:

03 Juli 2013

week 39

26 Juni 2013

Week 38

17 Juni 2013

Week 37

12 Juni 2013

Week 36

12 Juni 2013

Week 36
Sofie

11 maanden Europees vrijwilligerswerk in Portugal

Actief sinds 24 Sept. 2012
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 12669

Voorgaande reizen:

30 September 2012 - 31 Augustus 2013

Sofie in Portugal

Landen bezocht: