Week 22 - Reisverslag uit Olhão, Portugal van Sofie Vincken - WaarBenJij.nu Week 22 - Reisverslag uit Olhão, Portugal van Sofie Vincken - WaarBenJij.nu

Week 22

Door: Sofie

Blijf op de hoogte en volg Sofie

04 Maart 2013 | Portugal, Olhão

Boa tarde,

Momenteel is het stormweer en we hebben al enkele uren geen elektriciteit. Ik denk dat zelfs in België het weer op dit moment stukken beter is. Hoewel het door de dag rond de 16 graden was dit weekend, voelde het toch heel koud aan en vooral ’s avonds was het vrij koud in het huis: geen verwarming en we hebben ceramiektegels. En vandaag is het echt heeeeel slecht. En hoewel ons appartementje dik in orde is, heb ik echt medelijden met sommige mensen hier. Vanuit ons balkon zien we een paar krotten en we zien nu hoe het water daar binnenloopt en hun ‘spullen’ kapot gaan.
Omdat het zo slecht weer was, was er dus ook niet veel om te doen, maar er waren wel wat kinderen in de organisatie, dus hebben we ook zaterdagmiddag en zondag gewerkt. Mijn weekendje was dus niet zo interessant.

Vorige week zijn we begonnen met die moestuin. En ook deze week zullen we daar een paar keer naartoe gaan. Verder veel spelletjes binnen gespeeld deze week. Blijkbaar was er voor de meesten niet veel huiswerk deze week. Ook samen met de kinderen creativiteitskaarsen gemaakt. En hoewel ik, zoals ik al zei, niet de creatiefste ben, vonden ze die van mij toch het mooiste haha.
Zaterdagmorgen hebben we vrienden van ons geholpen om tulpen te verkopen op de markt hier. Maar wat een systeem hier. We stonden op een bepaalde plaats en er kwam iemand zeggen dat we daar niet mochten staan zonder vergunning. Maar de zigeuners mogen dat wel, want daar durven ze niet tegenin te gaan.
Ook dit weekend veel voetbal gekeken, koffiekes en bierkes gedronken en dus helemaal volgens de Portugese levennstijl geleefd. Ja en zo gaat mijn geld heeeeel erg snel op :)
De maand februari is echt een dure maand geweest, dus op het laatste van de maand waren we echt BLUT. De laatste week was dus tandjes bijten. Maar oké dat hoort erbij als vrijwilliger.

Deze week ook mijn eerste krop-in-de-keel-momentje in de organisatie gehad. Er was een klein jongske (6-7j), en echt al bijdehand voor zijn leeftijd. En een collega van ons zei dat we aan hem moesten vragen om wat voor ons te zingen. Dat manneke begint eerst te rappen, enorm schattig en daarna begon hij te zingen. Waaauw, zo een mooie stem en zo pakkend. Ik werd er echt heel stil van op dat moment.

Niet veel spannends gebeurt dus. Veel meer heb ik eigenlijk niet te vertellen over vorige week…

Até a próxima!

  • 08 Maart 2013 - 11:03

    Kellie:

    Heeyy fieke

    Man wat een weer daar :o Dat vind ik wel erg voor u hoor! Hier is het deze week veel beter geweest! Zelfs de eerste terrasjes al kunnen doen. (Khad wel beter gewerkt voor school maja ge kent mij e :p) Maarja dat blijkt dus dat ik u wel nog meer mis na al onze terrasjesmomenten van vorig jaar.

    Hoe mooi is dat van da jongske! Dat snap ik dan wel dat ge een krop-in-de-keel-momentje hebt gehad hoor! Schrijf die in voor zo een talentenshow ofzo!

    Amuseert gij die kindjes daar maar goed! en drink niet teveel koffie e gij hyperactieveling :p

    Dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Olhão

Sofie in Portugal

11 maanden Europees vrijwilligerswerk in Portugal

Recente Reisverslagen:

03 Juli 2013

week 39

26 Juni 2013

Week 38

17 Juni 2013

Week 37

12 Juni 2013

Week 36

12 Juni 2013

Week 36
Sofie

11 maanden Europees vrijwilligerswerk in Portugal

Actief sinds 24 Sept. 2012
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 12658

Voorgaande reizen:

30 September 2012 - 31 Augustus 2013

Sofie in Portugal

Landen bezocht: