week 39 - Reisverslag uit Porto, Portugal van Sofie Vincken - WaarBenJij.nu week 39 - Reisverslag uit Porto, Portugal van Sofie Vincken - WaarBenJij.nu

week 39

Door: Sofie

Blijf op de hoogte en volg Sofie

03 Juli 2013 | Portugal, Porto

Boa noite,

Ben beetje laat met mijn blogje, oeps. Ik weet niet meer vanbuiten wat ik welke dag gedaan heb. Dus ik vertel maar een beetje op :)

De voorbije week tijd met mama en papa doorgebracht, die mij een bezoekje zijn komen brengen. Ik had hun een half jaar niet meer gezien. We hebben hele fijne dagen gehad. Voor de rest veel naar het strand gegaan, couchsurfer in huis gehad en gewerkt.

Het project dat Gin en ik gemaakt hebben, en dat vorige keer niet goedgekeurd was, is nu dus wel goedgekeurd. Dat betekent dat ik volgend jaar weer kan terugkomen voor een weekje.

Ook deze week weer een verschilletje tussen België en Portugal ontdekt. Gin en ik waren op ons gemakje aan het eten. Ineens hoorden we geschreeuw dat van onder kwam (we wonen op het 4e verdiep en op het gelijkvloers is er een café). Bleek dus dat er een gevecht was. Een paar plastiek stoelen en tafels die buiten stonden, waren in stukken geslagen. Een paar vrouwen aan het schreeuwen en wat mannen hingen aaneen. Niks speciaals dus. Maar daarna neemt 1 van die mannen een vrouw mee en legt haar op een auto en begint een vrijpartij te imiteren. Die vrouw was volgens mij stikdronken en was maar aan het lachen. Daarna kwam die andere man met een fles wijn achter die man aan. Toen gingen ze uit elkaar en plotseling valt die andere man bewusteloos. Oke, er stonden al een hoop toeschouwers, maar nog geen politie en ambulance te zien. Die hebben dan ook vrij lang op zich laten wachten. En dan het gekke van alles: Aan 1 kant van de straat zitten de dokters die bewusteloze man te helpen. Aan de andere kant van de straat is 1 man nog aan het schreeuwen en 1 van de politiemannen komt even later op zijn dooie gemak aangewandeld. Op het terras gaan een paar jonge kerels, die ook betrokken waren, gewoon weer op de nog overgebleven stoeletjes zitten en gaan ze verder drinken. Een paar meter verder staat een groepje vrouwen te lachen en te tieren over hun gymsessie. Nog iets verderop zit 1 van de politiemensen op het gemak een sigaretje te roken. Structuur of iets dergelijks? Ver te zoeken hier.

Até à proxima!
Beijo

• 12 Juli 2013 - 06:48

Nonke Eddy En Tante Kristel Pieter En Anne:

Sofie,

Een hele fijne verjaardag vandaag.Geniet van je dag.Ook van de laatste weken in Portugal.Het wordt zeker een spannend jaar.Terug naar Belgie,hopelijk een toffe job,Joris enz...Heel veel geluk bij dit alles.Tot binnenkort.
    Nonke Eddy en tante Kristel -Pieter en Anne

• 12 Juli 2013 - 07:43

Tante Kristel:

Hey lieve schat,

Nonke Eddy heeft de dikke kussen vergeten, dus van ons allemaal heel veel dikke kussen voor je verjaardag. Geniet ervan.

Tante Kristel