Week 38 - Reisverslag uit Porto, Portugal van Sofie Vincken - WaarBenJij.nu Week 38 - Reisverslag uit Porto, Portugal van Sofie Vincken - WaarBenJij.nu

Week 38

Door: Sofie

Blijf op de hoogte en volg Sofie

26 Juni 2013 | Portugal, Porto

Bom dia,

Eens even denken. Tot woensdag hebben we de vrienden van mijn kamergenoot op bezoek gehad. Zij hadden een auto gehuurd, dus konden we een paar daagjes wat mooie plekjes opzoeken. Ik heb nog maar eens beseft hoe goedkoop het hier kan zijn om te gaan uiteten, een beetje weg van het toeristisch gedeelte natuurlijk. Scampi’s, een kreeft, een krab en Sangria samen voor maar 15 euro! Wat ga ik die prijzen missen.
Dinsdag hebben we een dagje strand gehad in Vilamoura. Het leek heel erg bewolkt, dus we dachten: geen zonnecrème. Resultaat: rood als kreeftjes.
Donderdag en vrijdag is het best druk geweest. Donderdag heb ik de hele dag gewerkt en er waren heel veel kindjes doordat de grote vakantie hier al begonnen is. Vrijdag door de dag ook gewerkt..
En vrijdagavond+zaterdagavond geholpen op een feestje 'São João (Saint John)'. Dat wordt hier in Portugal uitbundig gevierd met veel gedans, eten , drinken, …
Zaterdag zijn de parents gearriveerd en hebben we een dagje hier in Olhão doorgebracht.
Zondag ben ik dan naar hun verblijfplaats Cabanas gegaan en hebben we daar een superdag gehad. Maandag was het dan weer tijd om te werken…

Hier is nu ook de muggen attack begonnen. Best wel vervelend. We hebben er hier zoveel last van omdat we kort bij de Ria Formosa liggen en daar stikt het van de muggen.
Het is morgen ook weer algemene staking hier, benieuwd wat dat weer gaat geven!

Mijn ticketje is ondertussen ook geboekt en midden augustus kom ik dus weer terug naar huis.. Wat een raar gevoel!

xxx