Week 36 - Reisverslag uit Porto, Portugal van Sofie Vincken - WaarBenJij.nu Week 36 - Reisverslag uit Porto, Portugal van Sofie Vincken - WaarBenJij.nu

Week 36

Door: Sofie

Blijf op de hoogte en volg Sofie

12 Juni 2013 | Portugal, Porto

Boa noite,

Deze week stond er een artikeltje in de krant van Olhão over de paasactiviteiten die Gin en ik georganiseerd hadden. Was wel fijn voor ons.
De rest van de week wat tijd doorgebracht met Gin en haar vriend: gewerkt, strandhangen, lekker gaan eten,.. het normale relax leventje dus.
Maaaaar, deze week (van donderdag tot zondag) stond natuurlijk in het teken van een citytripje naar Porto met Joris.
Donderdagmiddag heb ik het vliegtuig van Faro naar Porto genomen en Joris had ’s morgens al het vliegtuig richting Porto genomen. Eenmaal aangekomen, metro richting hotel genomen. Dan ’ s avonds gaan eten en zo is de dag snel omgegaan. De volgende dag vroeg uit de veren en het zonnetje scheen gelukkig. Die dag heeeeeeeel veel gewandeld. ’S Morgens vooral de monumentjes bezocht en ’s middags zijn we Porto gaan proeven in Caves Ramos Pinto. Daar heeft Joris het IQ van zijn vriendin leren kennen: “ Joris, wat betekent dat papier op de muur, daar staat op die muur ‘fresh painted’? “  ‘S Avonds gaan eten in Café Majestic (6e mooiste café in de wereld). Dat was wel de moeite om te doen. ’ S Avonds uitgeteld en eigenlijk vooral dul van de Porto:)
De volgende dag regende het soms wat en hebben we wat geshopt en zijn we naar House of Sandeman geweest ( Werelds meest bekende Porto). Dat was ook zeker de moeite om te bezoeken. ’ S Avonds zijn we dan in een typisch Portugees restaurantje gaan eten en daar ben ik een ex-collega van in mijn stageplaats in Maastricht tegengekomen. Eerste keer in die 8 maanden dat ik iemand bekends ben tegengekomen. In dat restaurant was er ook een Chinees aan het eten en dat was wel de moeite om te zien hoe hij zijn sardientjes helemaal naar binnen propte en dan de slechte delen uitspuwde. ’ S Avonds waren we helemaal uitgeteld van de vele trappen die we de voorbije 2 dagen hadden moeten trotseren. Ofja ik toch haha
Op onze laatste dag zijn we nog wat terrasjes gaan doen, nog wat sightseeing gedaan en genoten van onze laatste uurtjes samen. Joris had zijn vlucht al om 18.30 en ik pas om 22.00. Het afscheid was natuurlijk weer een minder moment en ik slaag er elke keer opnieuw in om Joris zijn zakdoeken te pikken haha. Het voelde wel raar om samen naar de luchthaven te gaan, maar helaas een verschillende gate te moeten kiezen..
En er is nu ook een staking hier in de luchthaven van Faro, en 2 vrienden van mijn kamergenoot zijn op weg en hebben al een halve dag vertraging. Ik ben dus optijd teruggekomen...

Ik vond Porto een hele romantische stad, met vele mooie uitzichten, smalle typische straatjes en veel Chinezen. Over de brug Dom Luís I lopen, die ’s avonds mooi verlicht wordt, gaf mooie uitzichten en al die trappen die we moesten doen, waren het meer dan waard.
Ik kon ook wel verschil in mentaliteit zien ten opzichte van de mensen hier in Algarve. Hier zijn de mensen naar mijn mening toch vriendelijker. Maar oké die vele meer uurtjes van zon doen natuurlijk veel, want ik moet wel toegeven dat ik tijdens die dagen het zonnetje in Algarve gemist had.

Vandaag de hele dag doorgebracht in het ziekenhuis. Mijn kamergenoot is vandaag geopereerd (kijkoperatie) Toch wel puinhoopje daar. Het was nochtans een privé kliniek, dus ik wil niet weten hoe het in de openbare gaat. En de Portugezen hier zijn niet zo positief over de ziekenhuizen. Na de operatie is er ook geen dokter gekomen, dus mijn kamergenoot weet zelfs niet wat ze in de knie gedaan hebben. Dat zal ze donderdag pas weten wanneer we terug moeten gaan. Raar systeem hier dus.

Lieve papa, voor jou nog een hele fijne vaderdag!!!

Até à proxima!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Porto

Sofie in Portugal

11 maanden Europees vrijwilligerswerk in Portugal

Recente Reisverslagen:

03 Juli 2013

week 39

26 Juni 2013

Week 38

17 Juni 2013

Week 37

12 Juni 2013

Week 36

12 Juni 2013

Week 36
Sofie

11 maanden Europees vrijwilligerswerk in Portugal

Actief sinds 24 Sept. 2012
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 12634

Voorgaande reizen:

30 September 2012 - 31 Augustus 2013

Sofie in Portugal

Landen bezocht: