Week 19 - Reisverslag uit Olhão, Portugal van Sofie Vincken - WaarBenJij.nu Week 19 - Reisverslag uit Olhão, Portugal van Sofie Vincken - WaarBenJij.nu

Week 19

Door: Sofie

Blijf op de hoogte en volg Sofie

15 Februari 2013 | Portugal, Olhão

Boa tarde Bélgica,

Ooooops, sorry voor de late blog. Ik was het maandag helemaal vergeten. En ik ben eigelijk veel vergeten wat ik wilde schrijven, dus een hele korte deze keer.
Eerst en vooral hoop ik dat jullie allemaal een geweldige carnaval gehad hebben en dat jullie goed gefiiiiieeeeest hebben.

Woensdag was een heerlijke zonnige dag, 20 km gaan fietsen en lekker gerelaxt op het strandje. De dag erna helaas met stijf nekske opgestaan en s’middags zat er zelfs geen beweging meer in, ik dacht shiiiiiit daar gaat mijne Portugese carnaval. Maar geen getreur, voltaren en pijnstillers hebben mij toch een super weekendje gezorgd. Zaterdag waren we met de hele MOJUbende verkleed in bouwvakkers. Omdat het feestje door Moju georganiseerd werd, moest er natuurlijk ook wat gewerkt worden. Maaaaar Gin en ik hadden een leuk jobke, wij 2 moesten jury zijn en moesten de best verklede persoon kiezen. Wel leuk om te zien hoe ze dat hier doen: iedereen gaat aan de kant en in het midden showen de deelnemers zich 1 voor 1. Eigenlijk verkleden Portugezen zich zoals bij ons en ook de muziek is vergelijkbaar met wat wij hebben. Alleen zijn het bijna allemaal liedjes uit Brazilië en hier is het bijvoorbeeld niet zo dat er plaatselijk liedjes worden gemaakt voor carnaval.

Zondag is Joris aangekomen en zijn we natuurlijk niet weggeweest. Maandag dan weer wel. Eerst naar Pechão geweest. Dat was wel grappig daar: het was een feestje in een klein zaalke en in het midden danste iedereen en aan de zijkant zaten omakes en opakes gechoqueerd toe te kijken. Daar zijn we een paar uurtjes gebleven en toen zijn we doorgegaan naar een bar in Olhão. Daar vond ik de sfeer nog beter en we hebben ons echt wel goed geamuseerd.

Volgende keer meeeeeeeeeeeeeeeeer!

xxx

• 17 Februari 2013 - 09:36

Nonke Eddy:

Dag Sofie,

Heerlijk om te horen dat het je zo goed gaat.Wat ben ik jaloers als je schrijft "woensdag was een heerlijke zonnige dag, 20 km gaan fietsen en lekker gerelaxt op het strandje". Daar kan hier in het koude België nog geen sprake van zijn. Maar goed dat je warme woorden schrijft....
    Hier is het carnaval afgelopen.Gelukkig want je weet dat de "vinkjes"daar niet zo voor zijn.Maar we moeten niet klagen,ik maak er het ganse jaar door carnaval van.....
    Pieter heeft goede punten gehaald op school.(Heb jij hem goed voorgedaan) ha ha
    Anne en Tanta Kristel zijn naar Londen geweest.Was heel goed meegevallen.Anne heeft 200 foto's gemaakt dus heb je nog wat beelden tegoed.
    Geniet nog van je werk en je verblijf.Tot schrijfs.........

Nonke Eddy en de rest